اولین اردوی جهادی
اولین اردوی جهادی

اولین اردوی جهادی

۵۵ سال پیش در ۱۳ شهریور ماه سال ۴۷  زلزله‌ای مهیب، فردوس، شهرها و روستاهای اطراف را به لرزه درآورد و جمع زیادی از مردم را به کام مرگ فرستاد.

اما سید طلبه‌ ۲۹ ساله مشهدی پس از شنیدن این خبر، با قلبی آکنده از درد جمعی را به مدد گرفت و عازم شهر فردوس شد.

شکل گیری پایگاه امداد روحانیت و کمک به اسکان زلزله‌زدگان، درمان مصدومان، تامین غذا و ایجاد سرپناه برای مردم آسیب دیده، حاصل ۴۵ روز حضور آن طلبه جوان و همراهانش بود.

تاریخ گواهی می‌دهد که این حرکت خودجوش مبدا فعالیت‌های جهادی در ایران است؛ آن هم توسط افرادی که فارغ از پست و منصب تنها به واسطه عشقی که به مردم و هم نوعانشان داشتند، در اقدامی بسیار منظم و برنامه‌ریزی شده به زلزله زدگان و دردمندان آن مصیبت، امدادرسانی کردند.

آن طلبه جوان اعقاد داشت که باید دوباره فردوس را ساخت و روح زندگی را در این شهر دمید و این خلوص نیت باعث شد که آن روزها مردم فردوس در کلام و رفتار این سید جوان، تصویر راست قامت بزرگ و انقلابی‌شان، سید روح الله خمینی(ره) را ببینند.

آن طلبه جوان بعدها که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید به مقام ریاست جمهوری و سپس به رهبری امت رسید و همواره همگان را به تقویت روحیه جهادی تشویق و ترغیب کرده است.  

مبدا حرکت گروه‌های جهادی از سال ۱۳۴۷ و با آغاز فعالیت گروه جهادی خدمت‌رسان مقام معظم رهبری در منطقه فردوس بوده؛ لذا تلاش کرده‌اند تا با برگزاری این اجلاسیه ملی و با کار گسترده، اطلاع‌رسانی گفتمان غالب مبداء حرکت‌های جهادی به ۱۳ شهریور ۱۳۴۷ در شهرستان فردوس برگردد.




نظر
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




جستجو



دسته بندی



مقاله های ما
انتقال شن
انتقال شن
پخت شیرینی
پخت شیرینی